لوگو های معروف خودرو ها و داستان های جالب آن ها

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که لوگوی خودروی مورد علاقه شما چه معنایی دارد؟ لوگو های خودرو ها فقط یک نماد ساده نیستند. آن ها هویت برند را نمایش می دهند و داستان های جذابی در پس طراحی شان دارند. هر شرکت خودرو سازی با دقت زیادی لوگوی خود را انتخاب می کند تا فلسفه و ارزش هایش را در یک تصویر خلاصه کند.
اگر دوست دارید بدانید پشت پرده طراحی لوگو های برند هایی مثل مرسدس بنز، بی ام و، فراری، تویوتا و دیگر برند های معروف چه ماجرایی نهفته است، این مقاله را تا آخر بخوانید. قول می دهیم که از این راز های جالب شگفت زده خواهید شد.

1- لوگوی مرسدس بنز؛ ستاره ای که دنیا را فتح کرد

شاید فکر کنید ستاره سه پره مرسدس فقط یک طراحی شیک است، اما در واقع این لوگو نشان دهنده تسلط این برند بر زمین، دریا و آسمان است.
مرسدس در ابتدای کار فقط در زمینه تولید خودرو فعالیت نمی کرد، بلکه در ساخت موتور های هواپیما و قایق هم دستی داشت. این ستاره ی سه پره دقیقاً بیانگر این جاه طلبی است.
دایره ای که دور ستاره کشیده شده، نشان دهنده جهانی شدن برند مرسدس است.

2- لوگوی هیوندای؛ یک دست دادن مخفی درون لوگو

لوگوی هیوندای در نگاه اول فقط یک حرف H بزرگ است، اما اگر کمی خلاقانه تر به آن نگاه کنید، چیز جالب تری خواهید دید.
در واقع، این طراحی دو نفر را در حال دست دادن به یکدیگر نشان می دهد که نماد اعتماد بین مشتری و شرکت است.
بیضی دور لوگو هم نشان دهنده حضور جهانی این برند است.

3- لوگوی بی ام و؛ راز یک پروانه ی در حال چرخش

شاید شما هم شنیده باشید که لوگوی بی ام و (BMW) نمادی از پره های یک هواپیمای در حال حرکت است.
این باور کاملاً درست است. چراکه این برند آلمانی در ابتدا تولید کننده موتور های هواپیما بود و پس از جنگ جهانی دوم وارد صنعت خودرو شد.
اما یک حقیقت جالب دیگر اینکه رنگ های سفید و آبی لوگو برگرفته از پرچم ایالت باواریا، محل تولد این برند است.
پس این نماد هم به تاریخ بی ام و در هوانوردی اشاره دارد و هم اصالت آلمانی آن را نشان می دهد.

4- لوگوی آئودی؛ چهار حلقه ای که اتحاد را فریاد می زند

خیلی ها فکر می کنند لوگوی آئودی (Audi) فقط یک طراحی ساده است، اما این چهار حلقه درهم تنیده یک داستان جالب دارند.
این حلقه ها نماد اتحاد چهار شرکت خودرو سازی آلمانی در سال ۱۹۳۲ هستند که با هم Auto Union را تشکیل دادند. این شرکت ها عبارت بودند از:

• هورش (Horch)
• آئودی (Audi)
• دی کی دابلیو (DKW)
• واندرر (Wanderer)
این اتحاد بود که پایه های آئودی امروزی را ساخت.

5- لوگوی فراری؛ اسب سرکشی که تاریخ ساز شد

احتمالاً شما هم عاشق لوگوی اسب سرکش فراری هستید، اما آیا می دانستید این نماد از یک خلبان جنگی الهام گرفته شده است؟
داستان از این قرار است که در جنگ جهانی اول، یک خلبان ایتالیایی به نام فرانچسکو باراکا روی هواپیمایش تصویری از یک اسب سیاه داشت. او یکی از قهرمانان جنگی ایتالیا بود و پس از مرگش، خانواده اش از انزو فراری خواستند که این نشان را روی خودروهایش قرار دهد.
رنگ زرد پس زمینه لوگو هم نشان دهنده شهر مودنا، زادگاه فراری است.

6- لوگوی تویوتا؛ چرا این همه بیضی؟

لوگوی تویوتا شاید در نگاه اول فقط سه بیضی در هم باشد، اما اگر دقت کنید، معنای خاصی پشت آن نهفته است.

• دو بیضی کوچک نشان دهنده اعتماد متقابل بین مشتری و شرکت هستند.
• بیضی بزرگ اطراف آن ها بیانگر گسترش جهانی برند تویوتا است.
اما نکته جالب تر اینکه اگر به دقت به این لوگو نگاه کنید، حروف T O Y O T A را در طراحی آن خواهید دید!

7- لوگوی پورشه؛ یک نماد پر از افتخار آلمانی

لوگوی پورشه از معدود لوگو هایی است که ترکیبی از چندین نماد مختلف را در خود دارد:

• اسب وسط لوگو: اشاره به شهر اشتوتگارت، محل تولد برند پورشه، که به پرورش اسب مشهور است.
• شاخ های گوزن: نمادی از ایالت بادن وورتمبرگ آلمان.
• رنگ های مشکی و قرمز: برگرفته از پرچم آلمان.

این لوگو نه تنها بیانگر سرعت و قدرت است، بلکه هویت آلمانی این برند را هم به رخ می کشد.

8- لوگوی کیا؛ تغییر برای آینده

کیا اخیراً لوگوی خود را تغییر داده و به سمت طراحی مدرن و مینیمالیستی رفته است.
لوگوی جدید این برند شامل حروف K ، I و A است که به شکلی خاص و پیوسته طراحی شده اند. این طراحی نشان دهنده حرکت رو به جلو، نوآوری و آینده نگری کیا در صنعت خودرو سازی است.

نتیجه گیری
بیشتر ما هر روز با برند های مختلف خودرویی سر و کار داریم، اما کمتر پیش می آید که به داستان پشت لوگو های آن ها فکر کنیم.
همان طور که دیدید، هر لوگوی خودرویی یک فلسفه و تاریخچه خاص دارد. بعضی از آن ها به گذشته برند اشاره دارند، برخی نشان دهنده ویژگی های اصلی خودرو های شان هستند و برخی دیگر به فرهنگ و هویت کشور سازنده مرتبط اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *